12. maaliskuuta 2017

Lankapaasto osa 1

Lankapaastosta on nyt kulunut melkein kaksi viikkoa, enkä alennuksista huolimatta ole sortunut! Hyvä minä!

Tehnyt oon paljon, päivittäin, mutta joutunut purkamaan paljon.

Se villatakki mitä teen eräälle rouvalle, oli vähän liian pieni, joten jouduin purkamaan koko työn ja aloittamaan alusta. Sen siitä saa kun tekee etu- ja takakpl yhtenäisenä. Onneksi olin vasta yhden mallikerran verran tehnyt, että ei siinä ollut kuin ~20cm vasta tehtynä. Mutta siinä se intokin sitten vähän meni sen tekemiseen, joten aloitin tekemään itselleni uusia villasukkia! Jotka olen kahteen kertaan purkanut ~100. kerroksen kohdalla. Ensin oli langan värit liian samanlaiseet (nallen  farkku, vaaleansininen ja siniraita), joten vaihdoin raitalangan luonnonvalkoiseen. Sukka näytti heti kivemmalta, mutta purin silti taas siellä 100. krs kohdilla, kun ohjeesta poiketen en tehnyt palmikkoa keskitakaan, mutta totesin sitten että kyllähän se näyttää heti paremmalta kun sen tekee. Joten ei kun purkuun vaan.

Oma villapaita on edennyt noin 15cm. Pitäisi aloittaa kuvio intarsiatekniikalla, joten se on jäänyt, kun en uskalla aloittaa, koska en halua (taas) purkaa.

Jos ensiviikolla sitten ottaisi oikein kuvia, kun (toivottavasti) olen päässyt töissäni siihen pisteeseen että on jotain kuvattavaakin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti